Direktlänk till inlägg 28 juni 2010

Jag vill se alla sidor, TV:n visar en utav dom

Av Arvid Skagerlid - 28 juni 2010 23:21

Så, ska man försöka skriva nåt här nu igen då. Känns som om jag skulle vilja skriva massa smarta saker här, men jag orkar ju aldrig skriva på min stackars blogg så det blir ju inte så. Och som det är nu med ett inlägg i månaden max så lär det ju inte bli så många som tar till sig av min vishet heller. Kan hälsa till mina bröder om de nu läser här för att hitta nåt de kan retas med; jag kanske borde skriva mer om er och hur er uppför er och så vidare, kanske vore nåt? Mitt sommarlov har väll varit sådär än så länge. Har mest varit hemma med familjen och suttit vid datorn, läst böcker, tittat på fotboll och lite film. några dopp i hultsjön har det blivit också. Tog en härlig promenad med malin i onsdags och så kom kaveh hit i fredags och hängde lite. Hade ju tänkt att dra i mina kompisar och få dom att umgås med mej, men har inte blivit riktigt så än. Folk verkar spela så förbaskat svårflörtade hela tiden, eller så är de helt enkelt bara trötta på mig. Sen är ju sommarjobb ett himmla ofog. Varför ska man slösa bort sin lediga tid på att jobba?! Pengar eller? Ähh, man får ju redan studiebidrag som man klarar sig fint på om man inte ska hålla på att försöka va som alla andra... tvärtom känner jag att jag har lite för mycket pengar på kontot, får väll försöka göra mig av med en del. När jag låg o plaska mitt i hultsjön på min ring så tänkte jag "va ska man ha pengar till? de här kan man ju få nästintill gratis, bara en badring och ett par badbyxor liksom". Så, tappa lite fokus där. Sen så dras man ju lätt in i avundsjukan just nu; "de har det mycket roligare än mej", "de har många fler kompisar än mej", "kolla va massa roliga saker de hittar på" och så vidare. Sånt som får en att undra om man skulle ha valt bergska ändå. men samtidigt så skulle man kanske va lite trött på i stort sett samma gamla folk och förmodligen skulle man inte förändrats/utvecklats lika mycket som man gjort nu. Men man vet aldrig, och kan aldrig få veta. Jag kommer iallafall få roligare studentflak när jag går i norrköping, nåt ska man väll ha för det liksom ;) jaa, så ser mina tankar ut denna vackar sommarnatt. skönt att kunna bjuda på lite svaghet och bekymmer. Man ska inte jämföra sig så mycket med andra. då har jag inte särskilt mycket att komma med.

Dagens textrad kommer från Daniel Adams-Rays singel Dum av dig, en svensk låt för en gångs skull! Riktigt härlig, riktigt somrig. Får en att vilja springa och dansa runt i gräset, precis som det ska va :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Arvid Skagerlid - 22 februari 2011 11:22

http://atthimla.blogg.se/

Av Arvid Skagerlid - 19 maj 2010 16:57

Alltså, jag gillar inte sån här envägskommunikation, där man bara pratar rakt ut i tomma intet typ. Tycker bättre om när man kan bolla saker med folk och komma fram till saker tillsammans. Samtidigt är det ju skönt att ha en blogg där man får tala ti...

Av Arvid Skagerlid - 29 mars 2010 20:01

mmm, ganska seg och tråkig dag idag. nationellt prov i spanska imorse, gick väll bra. se svenska o segt arbete, sen mat o stå ut med dennis tjafs, sen lite effektivare arbete o så seg matte. efter en sömning resa hem har jag suttit vid datorn o vart ...

Av Arvid Skagerlid - 27 mars 2010 16:41

Haha! helt sjukt att jag kan vara så här glad efter att min lilla illusion spruckit. tog en promenad på en timma o en kvart och även om mina promenader brukar ge mycket så var den här nåt extra. helt underbar va den! och den här glädjen släpper inte....

Av Arvid Skagerlid - 25 mars 2010 23:04

Ska försöka skriva nåt snabbt till er ihärdiga besökare. En himla massa tankar har börjat flyga runt i skallen för mej under den här dagen. va på bergska i morse och bjöd på våfflor med Grön Ungdom, väldigt trevligt! :-) sen bar det iväg till skolan ...

Ovido - Quiz & Flashcards