Direktlänk till inlägg 27 mars 2010

It fills my head up and gets louder and louder

Av Arvid Skagerlid - 27 mars 2010 16:41

Haha! helt sjukt att jag kan vara så här glad efter att min lilla illusion spruckit. tog en promenad på en timma o en kvart och även om mina promenader brukar ge mycket så var den här nåt extra. helt underbar va den! och den här glädjen släpper inte. jag får inte riktigt rus, men nåt liknande liksom, under promenaderna, som nu när jag trummade på broräcket, och sen lägger sig glädjen kvar i medvetandet. jag blir liksom medveten om alla bra saker i mitt liv och de ligger kvar i bakhuvudet o värmer :-) vem behöver alkohol liksom? ;-) kan ju undra lite om jag lurar mej själv till att jag har det bätte än jag egentligen har. men sånt är ju faktiskt relativt, man bestämmer själv hur bra ens liv är. jag är helt enkelt väldigt bra på att se livet från den ljusa sidan just nu. trots att jag flera gånger känt att "nu går det nerför" de senaste månaderna så har mitt humör fortsatt hålla sig uppe. man kan ju nästan börja bli rädd för att jag inte kommer att kunna relatera till andra människor, men än så länge har jag inte märkt av nåt sånt som tur är. under promenaden kom jag även på en bra idé till projektarbetet i 3an ifall jag inte hittar nån o jobba med, ni får nog veta mer om den senare... mina promenader är ju underbara men jag vill ändå ha nån att gå med ibland. har slutat tro att nån som läser här ska vara intresserad av det, utan skriver det för att den här bloggen är till för mina tankar och det var en av mina tankar. mmm, var väll ungefär det jag ville dela med mej av. vänner är underbara typer, ska försöka bli ännu bättre på att låta mitt liv "i andras händer gro" :-)

Idag bjuder jag på ännu en Florence + The Machine-låt; Drumming Song. Hade den en del i huvudet under promenaden. Florences låtar bara växer i mitt huvud just nu. Härligt att ha hittat lite ny musik :-)

 
 
Ingen bild

J

22 februari 2012 08:43

Jag vill gå med dig, det vet du.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Arvid Skagerlid - 22 februari 2011 11:22

http://atthimla.blogg.se/

Av Arvid Skagerlid - 28 juni 2010 23:21

Så, ska man försöka skriva nåt här nu igen då. Känns som om jag skulle vilja skriva massa smarta saker här, men jag orkar ju aldrig skriva på min stackars blogg så det blir ju inte så. Och som det är nu med ett inlägg i månaden max så lär det ju inte...

Av Arvid Skagerlid - 19 maj 2010 16:57

Alltså, jag gillar inte sån här envägskommunikation, där man bara pratar rakt ut i tomma intet typ. Tycker bättre om när man kan bolla saker med folk och komma fram till saker tillsammans. Samtidigt är det ju skönt att ha en blogg där man får tala ti...

Av Arvid Skagerlid - 29 mars 2010 20:01

mmm, ganska seg och tråkig dag idag. nationellt prov i spanska imorse, gick väll bra. se svenska o segt arbete, sen mat o stå ut med dennis tjafs, sen lite effektivare arbete o så seg matte. efter en sömning resa hem har jag suttit vid datorn o vart ...

Av Arvid Skagerlid - 25 mars 2010 23:04

Ska försöka skriva nåt snabbt till er ihärdiga besökare. En himla massa tankar har börjat flyga runt i skallen för mej under den här dagen. va på bergska i morse och bjöd på våfflor med Grön Ungdom, väldigt trevligt! :-) sen bar det iväg till skolan ...

Ovido - Quiz & Flashcards