Alla inlägg under april 2009

Av Arvid Skagerlid - 30 april 2009 20:08

Sådär, tänkte att jag kunde blogga lite medan mitt spätt blir grillat. Valborg blir alltså grillning hemma för min del. Alla andra verkar ha egna planer så jag tänker ha det riktigt skönt här i lotorp :-) Idag har jag äntligen fått se Gossip Girl igen efter att dumma Ipred begränsat mina möjligheter en hel del. Jättedumma Ipred! Man blir ju rädd förtusan! Sluta skrämm oss med mysko övervakningslagar!

Imorrn ska jag lyssna på när Filip talar - ska bli riktigt kul o se vad den pojken har att säga när han står där uppe :-) Börjar bli riktigt taggad på att starta Grön Ungdom i Finspång nu igen, Filip har ju dragit igång SSU så nu borde ju jag o Björn, och några fler, följa efter :-) säg till om ni är sugna! (Vi finns på Facebook! Bli ett fan ;-) )

Tänkte att jag kan göra som alla tjejer som bloggar och berätta om vad jag vill köpa :-)

 Arvids önskelista, 30/4 2009

1. Bongotrumma

2. Quest for the dragonlords, ett brädspel

3. En bärbar dator

4. T-shirts, tröjor o nått par byxor - helst rättvisemärkta/second hand


Det var det. Kanske inte riktigt som tjejerna brukar göra men jag är inte riktigt som dom ;-) Just det! Har glömt att skriva att jag har flyttat upp till ett nytt rum så att jag slapp datorn och kan ha ett ställe helt för mej själv utan att nån ska komma in o göra läxor. Riktigt skönt! o nu har jag balkongen också :-)

Nu ska jag grilla mitt andra grillspätt :-) Ha det!


BE the donkey!

Av Arvid Skagerlid - 28 april 2009 21:46

Måste börja med att skälla ut Ida och Alex - det ni gjorde va FEL! SKÄMS!!!

Så, nu är det gjort... har inte hänt särskilt mycket sen sist. vi hade dansgrupp i fredags men det var mest bara jag som dansade, alice försökte iallafall men alex o filip verkade ha mycket roligare med skrivmaskinen... sen hängde vi mest bara kvar i kyrkan, snackade och bakade chokladbollar och åt kola och chokladsås när alex stuckit. sen har det mest rullat på... cyklade en mil på motionscykeln igår, tog lite drygt en halvtimma och jag vart helt slutkörd, det kändes riktigt skönt med en kalldusch efter det :-) I'm the greatest! :-D Idag har jag tittat på "be kind rewind" - väldigt bra och härlig film! blev riktigt inspirerad att göra en film nån gång snart, om mina kompisar hänger på...

börjar bli riktigt uttråkad av mitt liv faktiskt, visst rullar det på och jag har schyssta kompisar i skolan men jag vill ha nåt att göra efter det också! jag vill åtminstone ha nåt att se fram emot! jag är så långt ifrån alla just nu känns det som... har så många bra idéer på vad jag vill göra, men så svårt att hitta nån att berätta dom för!

så, nu har jag fått ut det - nu vet du det och kan inte göra det oläst.

där fick ni lite vacker svaghet.

tror att jag hade mer att skriva men kommer inte på vad nu... här kommer dagens låt: The one who loves you the most med Brett Dennen. Lyssna på hela låten, annars missar ni en stor del av budskapet, och njut av trummorna i bakgrunden, härliga va? :-)


BE the donkey!

Av Arvid Skagerlid - 17 april 2009 16:49

så va man tillbaka till bloggen då :-) måste bara påpeka att ni inte behöver bli rosenrasande över mitt förra inlägg. det är bara mina föreställningar och jag vet att det finns många underbara socialdemokrater som kämpar för att göra sitt parti bättre. om vi inte delar dessa förställningar så är det väll bara trevligt att nån har en annan åsikt, lite av ett friskhetstecken :-) Det här är säkert sånt som lokalpresen kommer gräva upp om jag nångång kommer in i kommunfullmäktige eller nåt sånt...

idag har varit en bra dag så långt. det är peking pride och dennis gick med rumpan mot väggen hela dagen av nån konstig anledning som skulle ha med det att göra... jaja... har mest suttit och småpluggat i skolan, haft engelska och basgrupp. idag hade vi en såndär skratt-basgrupp som vår klass har ibland då dennis skämtar med blandad kvalité och några fler killar hänger på. jag sitter mest och skrattar :-) vi hade tävling och på ämnet "professions" lyckades vår grupp få in "burglar", "superstar", "stalker" och "sucker" :-) dock utan poängutdelning... nu är jag hemma och lär bli det resten av dagen, hoppas jag kan komma på nåt att göra de kommande fyra dagarna; vi har ledigt måndag och tisdag så när lovet nyss blev avklarat blev det dags för långhelg. känns liite onödigt, men nu har vi allafall inte särskilt mycket att göra så det är bara att försöka hitte på nåt... tips, snälla!?! :-):-):-)

jaja, ride on. ha det så bra!


BE the donkey!

Av Arvid Skagerlid - 16 april 2009 21:57

Hej folket! lite kul att läsa statistiken av min omröstning än så länge - enligt den är hälften av er här bara för att skratta åt mitt patetiska liv och den andra hälten är kära i mig. jag hoppas ni är seriösa; jag tar väldigt seriöst på mina omröstningsresultat. och ni vet ju dessutom va de säger om statistik... ;-) (att den inte ljuger!!)

Annars sitter jag här och lyssnar på Sorry av Una Healy och funderar lite... vårat dans/band ska starta snart, imorgon eller nästa fredag hoppas jag :-) JIPPIE!!!! :-D säg till om du har lust att hänga på! fast lalle och filip försöker förstöra med fula namn... jaja... vi kommer säkert på nåt fint, kul och catchigt :-)

har hört att SSU lurat massa stackars finspångsungdomar att gå med i deras lilla "arbetarrörelse", kul för dom... undrar bara hur man kan tycka att det är värt det... sossarna känns så stela och tråkiga (och giriga, precis som alla andra till höger om oss gröna :-P) och jag vill iallafall ha lite mer fart och livat än det verkar vara hos de strikta gråsossarna... men det kanske folk inte bryr sig om och antingen så tycker de om att klaga på borgarna eller så är de mest ute efter makt och pengar... ;-) nae, nu har filip o hans kompisar fått tillräckligt... vi samarbetar ju faktiskt med dem både lokalt och nationellt och politiskt blir de lite bättre hela tiden, sen har de ju ingen där uppe som är särskilt entusiasmerande... fast stefan edman är ju en riktigt vis kille, men han är ju inte där uppe i partiets maktelit heller... jaja... socialdemokraterna har inte riktigt hängt med senaste tiden och all makt har gjort dem för stela och rädda för förändring så de kan behöva en hel del nytt blod; då kan de kanske bli nästan lika framåtsträvande som de var för hundra år sen :-)

sossar: I'm counting on you! ;-)

kan passa på att klaga lite på borgarna också när jag ändå håller på :-) precis som sossarna så skulle de kunna vara så mycket bättre i mina ögon: C med miljön ch decentralisering, Fp med mänskliga rättigheter som förr i tiden och Kd skulle kunna vara ett intressant kristet alternativ i politiken istället för att vara värdekonservativa och tråkiga. moderaterna har jag inte mycket hopp för, men det är väll kul att ha dem som ett levande bevis på att människor kan vara goda oavsett vilket parti man röstar på :-) sen är det ju lite jobbigt att vår barndom formar oss så mycket och att det oftast även visar sig på våra politiska åsikter; mina föräldrar är ju vänster och jag har blivit ganska vänster... men jag skulle bli så otroligt glad om jag kunde se en föredetta hemlös alkoholist stå i riksdagen som moderat riksdagsledamot och säga: "som jag sa när jag låg där i rännstenen; fy faan, va håller jag på med?! inte ska alla företagssamma entreprenörer och hårt jobbande chefer behöva betala skatt för en så misslyckad jävel som jag!! nae, nu måste jag ta tag i mitt liv se till så att jag kan försörja mig själv och inte suga ut staten mer. så här säger jag till alla som är i den situation jag var i: sluta upp med att ta pengar från hårt arbetande människor och se till att du kan klara dig själv! hur kan du stå ut med att behöva ta hjälp av andra?!" - inte för att jag skulle hålla med, utan för att det skulle bryta så mot mina fördomar :-) jaja... hoppas ni känner er nöjda och säkra med era egna politiska åsikter så att ni inte knycker mina rakt av ;-)

Ha det så bra! slänger in den underbara låten jag nämnde i början :-)


BE the donkey!




Av Arvid Skagerlid - 8 april 2009 00:19

tänte skriva ett litet inlägg till innan det är dags för sängen. känner mig lite bättre och mer uppåt nu faktiskt :-) har kollat lite på bongotrummor, fuderar på att köpa en o börja spela. så skönt instrument som gör allt lite svängigare :-) o så verkar det ganska lättatt spela :-D är sugen på att starta band eller dansgrupp så att jag kan få utlopp för all glädje jag känner emellanåt. få folk att le och bjuda på sig själva, visa hur skönt livet kan vara liksom! mmm, får se hur det blir med det... Ida, du som är den enda som kommenterar här; vi sa ju att vi skulle starta band i höstas, fortfarande på? :-) för övrigt är det Camp Rock och Brett Dennen som har gällt i musikväg under kvällen...

Ha det så bra! ta vara på lyckan! :-)

Av Arvid Skagerlid - 7 april 2009 22:52

just nu känner jag mig lite nere... (hatar den här berg- och dalbanan!!) ganska trött på att bo i lotorp där man aldrig har koll på nånting o där man har typ fem kompisar man kan va med, som man aldrig är med... och så är jag lite sur på att man typ aldrig träffar alla man träffade på grosvad nuförtiden... jaja... borde inte vara så sur, men när världen är som den är, och jag har ju levt i den hela mitt liv, så är det väll inte så konstigt att det märks... jag kan ju trots allt inte springa runt i nån skyddad zon...

Förväntar mig inte att ni ska förstå vad jag skrivit, alla är ju inte lika sjuka som jag, men om ni gör det så säger jag bara: Välkommen till klubben! Blir glad för varenda en som hänger på!

Av Arvid Skagerlid - 6 april 2009 14:53

wohoo! lov! såå härligt! har fortfarande en uppgift kvar, men den är snart gjord :-) imorse va marona här o klippte mej(låter som om jag har en personlig frisör...) så nu är jag nyklippt och fin, ska försöka lägga in en bild så att den här bloggen ser lite mer hipp ut. kan även passa på att påminna om att det finns en omröstning här till höger, gör er röst hörd! :-)

idag har jag njutit som bara den i det vacka vädret, vilket har inneburit:/några av mina njutartips för en skön vårdag:

leka vattenkrig med brorsan

massa bra, skön, släpplossmusik

dansa runt i huset och på balkongen till musiken

en allmänt positiv sinnesstämning, fast den kommer ju med musiken och dansen...

släpp inte taget om den här dagen! just nu är livet underbart!

Om ni tycker att det är lite konstigt att jag först skriver om att svaghet är så vackert och sen skriver ett sånt här inlägg så visst åker jag himmla mycket upp och ner mellan lycka och depression, men just nu är jag lycklig; inte för att jag känner mej perfekt, utan för att... jag vet inte riktigt... men det är bäst att njuta just nu, sen blir jag lite nere och då är det som det är. jag skulle inte villja vara någon annan! fast ibland önskar jag hade nån i min ålder som kunde förstå mig lite bättre än andra gör... jaja... bäst att jobba för att hålla sig kvar här uppe bland molnen :-)

ha det så bra! ta vara på lyckan!

Av Arvid Skagerlid - 3 april 2009 17:40

Tänkte ära alla mina kära läsare med ett inlägg, det är väll därför ni tittar in här? :-)

Känns skönt med lov, har dock en hel del läxor kvar så mitt lov börjar först på måndag. Sitter här o spanar ut från fönstret på min fina utsikt och lyssnar på "Mitt allt" med Florence Valentin, väldigt vacker låt...

svaghet... älskar ordet svaghet just nu. det är ju det som gör oss till männikor, till dom vi är. så fint. önskar att vi kunde uppskatta vår egen och andras svaghet lite mer. då tror jag världen skulle bli ganska mycket bättre. för det är ju ganska konstigt att något som definerar oss så starkt ska vara något så fult i samhället i dag. en värld där vi inte försöker hymmla bort vår svaghet, där alla får vara svaga, för det är ju precis vad vi är, den skulle nog vara ganska skön att leva i. då kunde man få va sig själv :-)

var svaga, var stolta!

Ovido - Quiz & Flashcards