Direktlänk till inlägg 8 mars 2010

What you don't have you don't need it now

Av Arvid Skagerlid - 8 mars 2010 16:42

mmm, nu är den på väg, jag känner det på mig... snart är det VÅÅÅR!!! Den ljuvligaste av alla herrens årstider då fåglarna kommer tillbaka med sin sång, blommorna kryper fram och vattnet rusar fram i bäckarna igen. Älskar den fräscha vårluften och att allt som varit vitt blir grönt. jag blir bara så harmonisk och glad och det börjar spritta i benen på mej. ååhhh, underbara våår! de senaste månaderna har vädret gjort mej glad på nåt sätt, jag har liksom känt att jag inte kan vara nere när det är så vackert väder. visst är det inte bara vädret som gör mitt liv bra, men det kanske får mej att tänka på hur fantastiskt jag har det. låt det va så för er med ;-) mm, har grrymt bra utsikt just nu: ljusblå himmel som blir ljusare närmare horisonten, lätta, strimmiga moln lite kors o tvärs, några björkar som vajar lite lätt i solljuet o snön på taken där en del är i skugga och en del i solen. o så fågelsång på det! längtar tills snön har smält bort i skogen så jag kan ta några skogspromenader och insupa all naturens kraft. skulle vilja ha nån promenadkompis att prata med när jag är ute o går...

låter nog väldigt naturflummig nu, och inte alls som en tonårskille borde låta på sin blogg, men jag har på nåt sätt tappat kontakten med hur killar bör vara. eller ja, inte fullt ut men till viss del. kör mitt eget race ganska mycket nu, fast jag kan fortfarande bli lite orolig om jag känner att jag gjort nåt konstigt eller om jag får konstiga blickar och tror alltid att folk skrattar åt mej om jag sitter framför dem på en föreläsning.

Dagens låt är ju då Beautiful Day av U2. aahh, himmelsk låt som passar perfekt till våren. Dessutom handlar den om att man inte behöver mer än vad man har precis just nu för att vara lycklig - word! :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Arvid Skagerlid - 22 februari 2011 11:22

http://atthimla.blogg.se/

Av Arvid Skagerlid - 28 juni 2010 23:21

Så, ska man försöka skriva nåt här nu igen då. Känns som om jag skulle vilja skriva massa smarta saker här, men jag orkar ju aldrig skriva på min stackars blogg så det blir ju inte så. Och som det är nu med ett inlägg i månaden max så lär det ju inte...

Av Arvid Skagerlid - 19 maj 2010 16:57

Alltså, jag gillar inte sån här envägskommunikation, där man bara pratar rakt ut i tomma intet typ. Tycker bättre om när man kan bolla saker med folk och komma fram till saker tillsammans. Samtidigt är det ju skönt att ha en blogg där man får tala ti...

Av Arvid Skagerlid - 29 mars 2010 20:01

mmm, ganska seg och tråkig dag idag. nationellt prov i spanska imorse, gick väll bra. se svenska o segt arbete, sen mat o stå ut med dennis tjafs, sen lite effektivare arbete o så seg matte. efter en sömning resa hem har jag suttit vid datorn o vart ...

Av Arvid Skagerlid - 27 mars 2010 16:41

Haha! helt sjukt att jag kan vara så här glad efter att min lilla illusion spruckit. tog en promenad på en timma o en kvart och även om mina promenader brukar ge mycket så var den här nåt extra. helt underbar va den! och den här glädjen släpper inte....

Ovido - Quiz & Flashcards