Alla inlägg under mars 2009

Av Arvid Skagerlid - 29 mars 2009 00:30

Måste bara säga att jag känner mig tacksam för alla som faktiskt läser min blogg! Ni kanske inte är så himmla många, men det spelar ingen större roll, känns bara bra att trots att jag inte skrivit på några dagar så hade jag 11 besökare i fredags (dock inklusive mig själv...) Sitter och funderar på vilka ni egentligen kan vara.. vet ju att det mest är mina vänner och syskon, men det är säkert nån jag inte hade tänkt mig, och det skulle va väldigt intressant att veta vem det skulle kunna vara... :-)

Har varit på syster Helenas folkhögskola och hängt runt sen igår(fredags). Träffade hennes pojkvän Markus och massa tjäcka folkhögskolevänner. Va på föreläsningar också; Åsa Molin om sabbaten och så SHANE!!! Min lilla avgud Shane Claiborne! Han va på videolänk och snacka om typ samma saker som han skrivit i sina böcker, men att bara se honom där på skärmen alltså! riktigt härligt asså... och sen svarade han på lite frågor som eleverna hade skrivit och det va intressant. Riktigt härligt!

Sen vid sju va det konsert med först två tjeje från skolan och sen Firstnighter som gick där förra året. Skön singersongwritermusik som man kunde sitta och gunga med till :-)

Sen när vi skulle hemmåt så veva johanna ner rutan vid förarsätet med elhissen, men sen när hon skulle veva upp igen så funkade det inte, så vi fick åka till en mack för o fråga om hjälp, men det hjälpte inte så mamma o johanna gjrde sig redo att köra med massa kläder på, men till slut när mamma pröva en sista gång så funkade det! sen tog vi oss hem... :-)

Hoppas förresten att ni släckt ner alla lysen i huset mellan halv nio och halv tio ikväll, va Earth Hour då vettni :-) Själv befann jag mej på statoil i rimforsa och på väg hem då och att åka i en bil utan lyse va inte särskilt lockande så jag slapp undan men vi ringde hem till pappa och sa till att han skulle släcka...

Jaja, håller på o chattar med danne nu, men det här får bli slutet för detta blogginlägg.

Ha det!

Av Arvid Skagerlid - 21 mars 2009 23:38

Har ägnat ännu en kväll åt att försöka komma på nåt vettigt att göra på internet, men som vanligt hittar jag inget... Har bara fått tiden att gå och då finns det ju roligare saker att göra, till och med i lotorp... Jag har ju märkt efter hand att det är ganska svårt att ha kul ensam i längden, men varför ska vi då ha alla dessa saker? om vi nu är med kompisar har vi ju det ändå redan roligt och då behöver vi inte köpa nya grejer, men om man bor i lotorp där det inte alltid finns nån som har lust att hitta på nåt så borde man ju kunna köpa nåt som gör vardagen lite mer innehållsrik. men nu är ju jag alltså så trött på internet och tv o sånna grejer där man bara matas med samma gamla skit... undantaget är väll ländåkningen och skidskyttet på vinterstudion. Jag vet att det mesta här bara är massa klagan från en lite för lat och inte särskilt driftig tonåring, men lite av det är kritik av vår vardag; varför ska vi stänga in oss i våra hus och träffa varann mer sällan? jag är så trött på alla desa communities och msn o sånt, tar mycket hellre en promenad med en kompis än chattar med fem samtidigt... för min del har det blivit aldeles för mycket sitta-vid-datorn-hemma senaste året. jaja, säg till om nån vill hitte på nåt...

ha det!

Av Arvid Skagerlid - 17 mars 2009 21:47

Kände att jag gott kunde skriva lite här nu. Dagens dag har varit ganska bra; efter en trött morgon kom jag till skolan o där har jag o felicia mest suttit mittemot varann o slöat, pluggat lite o snackat lite... annars hade vi föreläsning inför naturkunskapsprovet (som jag kommer totalfela på) o spanska som vi typ inte har nån tid för överhuvudtaget... MEN! DET ÄR VÅR!!!!! gick o hämta ut pengar o sen ställde jag mej o vänta på bussen vid söder tull o bara stod o njöt i solen, till bra musik förstås :-)  mest Facination (Alphabeat). Sen på bussen hem fick jag otroligt trevligt sällskap av Ida o Alex som jag snacka med om massa trevliga saker :-D Kändes grymt bra! såå sköönt :-D jaja, nu när jag är försäkrad om att ni förstått det så kan jag gå vidare... känslan fortsatte på torget o i lotorpsbussen där jag o lisa messade med varandra. hemma vart det till att sitta med henrik vid vår dator som han skulle fixa i typ fyra och en halv timma, visst är henrik ännu en otroligt trevlig person men efter några timmar vid en trasig dator i detta vackra väder så försvann den där känslan iaf... håller på att komma in i allt just nu och det går sakta men säkert framåt o vid påsklovet är jag nog invand med allt som varit nytt :-) Har dessutom läst på msn om stackars Emma Watson som inte hittat nån kille än... :-) Om jag bara kunde komma i närheten av henne skulle allt bli bra... så söt o trevlig hon verkar... hon är speciell :-) jaja, tillbaka från drömmandet. får nöja med med vad jag har i sikte nu, och ni skulle bara vilja veta vem det är... ;-) 

Ha det!

Av Arvid Skagerlid - 16 mars 2009 21:26

mmm, vad har jag att säga? är riktigt förkyld och skulle verkligen vilja va hemma en dag, men vi har några viktiga lektioner kommande dagarna så så blir det nog inte... borde hålla på o harva med naturkunskapen nu men jag ORKAR bara inte! vill ha sommarlov nu! ta några veckor o bara luta mej tillbaka o tänka efter hur jag vill ha det. ååhhh... :-D annars äter jag chokladbollssmet o lyssnar på "Fascination", ni vet den där fantastiska, medryckande låten från en reklam för ett ondskefullt multinationellt företag... :-) Har fortfarande för mycket fritid och all denna tid av tänkande och ensamhet tär på mej, får se om jag lyckas göra nåt åt det, lär inte bli av innan påsklovet iaf, har fullt upp med läxor... Förövrigt har den här dagen mest vart präglad av förkylningen, tröttheten och längtan efter något mer...

Ha det!

Av Arvid Skagerlid - 13 mars 2009 23:29

Japp, ännu ett sporadiskt blogginlägg, om man nu kan säga så... Får se om jag orkar satsa lite mer på att skriva här varje dag eller om det bara blir nån gång ibland, ska försöka göra nåt bra system... senaste veckan har gått fint. i skolan har jag skrivit på mitt engelskatal som blivit riktigt grymt, behöver bara lägga till lite mer, sen är det perfekt! :-) har börjat landa nu, hela ettan har vart värsta bergodalbanan för mej o jag har flugit omkring lite hit och dit, men nu känns det som om jag börjar vänja mej med hur det är och försöker ha kontroll på läget. Senaste musikupptäkten är Carolina Liar - riktigt bra band med skön, ganska varierad musik som jag stått o röjmimat till framför spegeln (jag slår vad! jag skulle vart en grym rocksångare om jag bara hade sångröst! fast det kanske man inte behöver? nån som vill starta band?!) åhh, nu fick jag dynglust att gunga med ida, du vet som vi gjorde i nian, utanför mellanstadiet, det va ju så grymt! sån himmla skön känsla! :-D annars kommer jag inte på nån nämnvärt jag gjort i veckan...

Hade så bra!

Av Arvid Skagerlid - 4 mars 2009 19:31

Man lär sig av dom bästa (läs aftonbladet) när det gäller att komma på fyndiga repliker. Nej Simon, du behöver inte vara rädd, jag tänker bara komma ut som.......


Trummvirvel, Tack...


Tadaa!


...Utshoppad!


jaa, symptomen har väll växt sig fram långsamt och mina närmaste har nog misstänkt det men varit ur stånd att vända mig rätt


Jaja... skämt åsido, utshoppad alltså... detta finfina uttryck som birger schalug kommit på och förklarat vad det innebär på http://schlaug.blogspot.com/2007/08/jag-r-utshoppad.html

Jag är bara så trött på all denna köphets! alla saker vi måste köpa för att bli lyckliga och att vi faktiskt lever så! att vi blir så himmla lyckliga när vi köpt en ny tröja för fem, sex hundra! visst blir man lycklig när man köpt nått, men hur lång tid håller det egentligen? typ en vecka, ellerhur? nej, jag trivs med det jag har och kan bli helt ställd och äcklad av alla reaerbjudanden och alla saker vi egentligen inte behöver (de flesta) Nej, det går faktiskt att känna sig bra utan att ha köpt nåt nytt klädesplagg de senaste månaderna. Visst är inte allt frid och fröjd för mej; det är ganska jobbigt att höra på kompisar, personer jag tycker om, som är så uppspelta över senaste inköpet eller vill visa senaste grejen. Det känns som om jag inte borde tänka så här, att jag är konstig och egentligen borde va som ni...

Vad har vi gjort för att få ha det så bra som vi har det förresten? Vad har folket i U-länderna gjort för att inte förtjäna samma lyx? Vore det inte bättre om vi delar lika på jordens resurser, tillsammans? det tror jag iallafall... :-)

Av Arvid Skagerlid - 4 mars 2009 19:08

Japp, visst har jag sagt att jag är "tillbaka" förut, men nu kändes det som en riktig comeback efter ett hyfsat långt uppehåll. Först kände jag mest inte för att blogga, sen har saknaden vuxit sej fram; det va ju roligare än jag trodde! :-D ( Egocentrisk! ) Har inte hänt nåt stort som ni missat, livet har gått upp o mer en massa precis som hela ettan än så länge... just nu är jag ganska mittemellan... idag har jag funderat på vad jag ska ha med i mitt tal på engelskan, vi ska typ prata om antingen en person som gjort nåt bra för världen eller om hur vi själva vill göra den bättre. ska försöka skriva nåt riktigt bra på det 2:a ämnet, annars snackar jag lite om moder theresa... sen va det pannkakor till lunch, vi får det skitofta på kunskap, såå härligt! (speciellt när man äter vegetariskt...) sen hade vi matte o dennis stoja o höll på, skönt :-) o så va det idrott med första hjälpen o styrka, ganska skitjobbigt... puuhh.... en vanlig onsdag, vet inte varför jag bloggar mest denna dag, kanske för att jag kommer hem sent från skolan? hmmm... jaja... borde ju ha bilder på bloggen, men har ingen digitalkamera o det är såå krångligt att få in stillbilder från videokameran till datorn... o så borde jag väll ha sångtexter o sånt, men det kanske mest är för tjejer? jaja... förslag är välkomna. först o främst borde jag ju skaffa ett intressantare liv... ;-)


Ha det!

Ovido - Quiz & Flashcards