Alla inlägg under februari 2010

Av Arvid Skagerlid - 18 februari 2010 20:27

sportlov imorrn, blir väll lite kul. säg till om ni vill hitta på nåt. seriöst. det enda jag har inplanerat är att stå i caféet i kyrkan på tisdagkväll(kom gärna förbi!) med sten som är minst lika gammal som hans namn antyder. så kom igen! ställ upp för mej! oavsett om du är från norrland o jag aldrig träffat dej eller om vi bara setts nån gång på skolan eller jag vet inte vem du nu är som läser här, men ställ upp! :-) jag utgår ifrån att ingen kommer att svara så att jag slipper bli lite ledsen över det men blir jätteglad om nån vill umgås med mej på lovet :-) alex o andra brädspelare, sugna på nåt brädspel kanske? jag har ju runewars nu o det verkar grymt! nån som vill ta en promenad med mej? mina promenader brukar va underbara o blir nog inte mindre underbara med en kompis :-) så STÄLL UPP!förresten är det ju grabbkväll hos kristian imorrn, hoppas det blir kul :-) så jag har två saker inplanerade, oh yeah, busy person coming through... o om du nu har färre saker inplanerade än mej så betyder det ju bara att vi kan umgås ännu mer :) men, vi lämnar mitt sportlov åt dess och mitt öde. vart trött nu... säkert bara för att mamma kom o prata om kursval o meritpoäng allt sånt skit jag måste välja... usch! känns ju som om man inte vet nånting om kurserna o så ska man välja om man vill läsa dom eller inte... min framtid asså. den blir underbar! vet inte hur den ser ut, men den blir fantastisk! så mycket får ni veta om mina framtidsplaner. nästan lika mycket som jag vet om dom.

förövrigt känner jag mej hoppfull idag... :-)

Dagens låt är Coldplays Yellow. Orkar inte skriva åt om den, den är bra :-)

Av Arvid Skagerlid - 11 februari 2010 20:39

jaa... hänt sen sist? va scout igår o det blev riktigt grymt mysig och kul. underbart att få umgås med så härliga mellanstadieungar! idag va en ganska kul dag, eva fyllde år o bjöd på gelehjärtan o så åt hon med oss :) fick klar reflektionsuppgiften om israel-palestina, vart ganska nöjd med den. sen va det den där låånga föreläsningen i samhäll 2-blocket. jaa, tog mej igenom den iaf. tycker det är lite synd att vi har alla de lektionerna i en arena och inte i klassrum, då skulle man nog kunna diskutera bättre. men classe är ju härlig vilket väger upp en del. sen snacka jag lite med felicia om mitt kärleksliv, alltid härligt o få snacka om sig själv :) man får väll försöka ta de chanser som dyker upp, bara att hoppas att jag upptäcker dom. jaja, tycker att det får vara nog av kärlekstankar i mitt huvud just nu, bara att inse att det går som det går och det förmodligen kommer gå bra, för jag är ju ganska underbar och rätt så snygg därtill :)

imorgon blir det till att sova över med kaveh, grymt taggad på det, lär bli en hel del snack om det mesta: tjejer, politik, sport, skolan o massa annat :) mina o kavehs snack är oftast underbara - riktiga killsnack :)

hmm, kom på att nu när jag ska lägga kärlekstankarna åt sidan så borde jag ju fokusera på nåt annat. borde nog spendera mer tid med gud, har mest bara kört på senaste månaden, dags att stanna upp och ta ett par rejäla snack med honom. nån som har nåt annat förslag?

Rubriken för dagen kommer från White Houses av min lilla underbara musa Vanessa Carlton. Om hon va i min ålder och jag kände henne skulle jag va SÅÅ kär i den här fantastiska tjejen: makalös musik, briljanta texter och så dansar hon som en gudinna också - that's my kind of girl! <3

Av Arvid Skagerlid - 9 februari 2010 19:10

Chansar o hoppas att det här blir ett bra inlägg även om jag inte vet vad jag ska skriva om... Förresten, kan ju skriva om min lilla hobby: att dansa runt här hemma till grym musik. Helt underbart är det! Har ni testat? Mmm, brukar ta på mig hörlurarna och dansa loss till några låtar. Visst får man höra några spydiga kommentarer från brorsorna ibland, men de ska ju hålla på o sjunga o spela gitarr i tid och otid så dom ska inte säga nåt :) i bussen och i skolan kan jag sträcka mej till att gunga med huvudet, röra på fötterna och göra lite konstiga rörelser med händerna ibland. Det räcker just nu, känner att det skulle bli för mycket om jag skulle börja dansa överallt, om folk börja stirra på mej skulle jag tänka för mycket på vad de tänkte så det onda skulle överväga det onda, sen vill jag ju inte störa mina ambitiösa skolkamrater i sitt pluggande och till sist så gör jag ju det bara för att jag själv vill det och inte för att det ska bli nån föreställning. men vi får se, jag o några danssugna kompisar kanske inte kan hålla oss en vacker dag mittibland folk :) är det nån annan som utövar detta lilla nöje förresten?

Nu har jag skrivit en bit iallafall. den här dagen har varit en ganska onämnvärd dag. hoppas inte jag gör nån missnöjd genom att säga så. dagens känsla har varit den där klassiska: "alla andra har ju fått pröva på det där med kärlek. nu borde det va min tur!" känns förövrigt väldigt coolt att säga så som artonåring... men coolhet är väll utanför min sfär, jag som använder bälte i bussen :)

Dagens låt är Donkeyboys Ambitions, barnkören gör den bara ännu bättre :) och sen är ju hon som sjunger, Linnea Dale, riktigt snygg... :)

Ha det så bra!

Av Arvid Skagerlid - 8 februari 2010 16:05

Ni får vänja er vid att det blir sånna här upehåll där jag inte skriver nånting, om ni nu inte redan är vana det vill säga... Tänkte lägga upp dikten jag läste upp på svenskan idag, så att alla andra också får höra, men även för att klasskamraterna som fått den på hjärnan ska kunna läsa den för sig själva. nae, framförandet va ju ganska dåligt, klassiska "stå-och-läs-och-stirra-ner-i-pappret". men, men, som jag sa till Christer Lundgren en gång i tiden(när jag hade fel på en matteuppgift) - ingen kan vara perfekt. hehe... :) här kommer godbiten, har ingen titel än, men det alternativa namnet är "naivt hippiedravel"


Följ med och se vad världen kan bebo

Bränn upp de sedlar livet kretsat kring

Slit ner de väggar där du stängt dej in

och låt ditt liv i andras händer gro


Tillsammans kan vi visa att med tro

på kärlek ingen oss kan fånga in

Så låt oss le och dansa vilt omkring

Från oss får makten aldrig någon ro


Tillsammans kan vi dela med och ge

av allt vi fått från vår naturs förråd

Det räcker nog åt alla ska du se


Vi formar världen till en plats av nåd

Med vapenlös och dansande armé

Så ut med dej och dansa, är mitt råd


Så, säg vad ni tycker! Nu måste jag hjälpa jobbiga emil med hans dumma brev...

Dagens rubrik hoppas jag att ni vet kommer från The Killers When you were young. Älskar den låten, och älskar den ännu lite mer i denna version från Abbey Road.

Ha det!

Ovido - Quiz & Flashcards