Alla inlägg under juni 2009

Av Arvid Skagerlid - 10 juni 2009 12:37

Sitter här o har lite ont i magen(åt lite för mycket tårta, som vi fick för att lalle o dan slutat skolan) och har inget vettigt att göra, så jag kan lika gärna skriva nåt här. Blir säkert en del politik menmen, det är ju mitt liv så get used to it.

Igår efter fikabasgruppen hos eva så köpte jag presenter till alex student, fick till det riktigt bra tycker jag, lite stolt til och med :-) Annars är jag lite stuck med Elegi av Lars Winnerbäck - Martin Ekmans myspace är stört för mej så jag får väll hålla tillgodo med lasse så länge... Så, nu vart det fixat - Martin fanns på youtube med så nu blir det En tyst minut och Själsfrände ett tag, måste bara säga det: Martin Ekman är såå härlig! lyssna!

Så, nu har mina "vardagliga" ämnen tagit slut så nu går jag över till politiken, you can't say I didn't warn you. Får väll börja med att säga att jag är oerhört glad över att vi fick 10,9 procent i eu-valet - wohoo! :-D

Sen är jag ganska trött på det här med tillväxt, att vi hela tiden ska kunna köpa mer och mer saker. Tillväxkritiken är något som vi "flummiga" miljöpartister är ganska ensamma om i sverige men räkna själv: Med en tillväxt på 2 procent varje år kommer vi att kunna köpa 7 gånger mer saker om hundra år. Om man tänker på att vi i sverige redan nu kräver mer resurser än vad vi har tillgång till (om det ska vara rättvist) så är vi nog tvugna att mäta vår framgång/"lycka" i nåt annat än BNP. DN skrev en bra artikel om Christer Sanne igår. Vi bör nog fråga oss: Är det verkligen så kul att shoppa?

Så, höll mej kort om politiken idag, känns lite tråkigt att jag ska va så inne i det just nu, men jag hoppas det går över snart - politik är ju ganska tråkigt trots allt...

Förresten, har en ny länk som heter "Min filmsida" där jag lagt upp två filmer - en med mej, alex o henrik där vi försöker va lite roliga o en som jag nyss gjort själv som är lite mer seriös, hoppas ni förstår den, den är lite svårtydd tror jag...


Ha det så bra!


BE the donkey!

Av Arvid Skagerlid - 2 juni 2009 23:20

Idag ska jag skriva om hur underbart det är att vara Arvid Skagerlid, för jag är ju trots allt en extraordinärt bra männsika.

Så, det här är bra med Arvid Skagerlid:

Jag kan ha kul på helt egen hand

Jag är väldigt bra på att underhålla mig själv

Jag är i stort sett befriad från allt det här med utseendefixering

Jag har väldigt bra självkänsla

Jag har lätt för att vara ärlig mot folk

Jag väller inte ur mej ord i onödan

Jag är grym på att filosifera

Jag är medveten om hur orättvis världen är och tänker göra något åt det

Jag är riktigt allmänbildad

Jag är grym på att smida hämdplaner

Jag har lätt för att förlåta

Jag har lätt för att njuta

Jag har bra musiksmak

Jag tycker inte om fjortishumor(bygger på att man tycker att man gör "flumma" saker och tycker att det är väldigt intressant och underhållande)

Jag kan skriva en sån är lista


Så där ja. Är jag inte en underbar person? Slår vad om att ni inte kan skriva en lika bra lista om er själva - känn er utmanade!


Ha det så bra!


BE the donkey!

Ovido - Quiz & Flashcards