Direktlänk till inlägg 19 maj 2010

And you will se my footprints on every floor

Av Arvid Skagerlid - 19 maj 2010 16:57

Alltså, jag gillar inte sån här envägskommunikation, där man bara pratar rakt ut i tomma intet typ. Tycker bättre om när man kan bolla saker med folk och komma fram till saker tillsammans. Samtidigt är det ju skönt att ha en blogg där man får tala till punkt. Sen är ju bloggar mycket till för att marknadsföra sig själv och jag kan väll inte säga att jag absolut inte försökt göra det men jag är inte särskilt intresserad av det. Lägger hellre tid på att umgås med nån vän istället för att sitta och skriva nåt som bara försvinner ut på nätet.

Så, då va det sagt. Tänkte att jag skulle kunna gå igenom lite om mig själv så att de som inte känner mig får veta och de som känner mig får en liten uppdatering. Här är vad som står i min presentation uppe till höger så att  jag slipper skriva det en gång till:

"Jag heter Arvid Skagerlid, är 18 och är inne på mitt andra år på samhällsprogrammet som jag läser på Kunskapsgymnasiet i Norrköping. Bor i vackra lilla Lotorp utanför Finspång som ligger tre mil nordväst om Norrköping. Jag är kristen och jobbar hela tiden på att bli mer lik jesus. På fritiden brukar jag inte ha särskilt många intressanta saker för mej, förutom att jag är ledare på scout. I brist på annat att hitta på så är jag också aktiv i Grön Ungdom i Finspång. På vardagarna önskar jag att jag skulle va mer med vänner men det är inte ofta jag frågar nån o så har man ju läxor och annat så det blir mest datorsittande, tvsittande och promenerande. Haha, fyy vad ointressant mitt liv är egentligen! :-) mina tanka är ganska intressanta, men jag får jobba på levandet"

Japp, där har ni mitt liv i korthet. Trivs bra på Kunskapsgymnasiet med schyssta, roliga vänner och många vackra damer att lägga ögonen på. Va lite jobbigt i ettan då man va tvungen att lära känna folk på en skola där man inte kände nån men nu har jag verkligen "hittat hem" och tvåan har varit mitt bästa läsår någonsing :-) Lotorp tycker jag är otroligt vackert, speciellt i dessa tider, och visar gärna upp det för intresserade. Och jag är ju kristen ja, det är viktigt. Min tro tar upp mycket av mitt tankeliv och hoppas att den ska få större del av mitt vanliga liv. Känns lite svårt att förklara min tro kort men jag är väldigt inspirerad och influerad av framförallt Shane Claibornes liv och texter om hans syn på Jesus, kyrkan och kristendomen. Hans bok Den oemotståndliga revolutionen har haft en stor påverkan på mina tankar och åsikter. Har har ni en lite kortare text som han skrivit, på engelska. Drömmer om att få en kompis som delar den här tron och som jag kan leva ut den med. Vad gäller vardagen så är jag ganska trött på dator och tv men hamnar oftast framför dem ändå; kommer inte på så mycket annat att göra... känns som om alla andra ändå bara sitter där också så... Men jag har tänkt att jag ska tvinga alla mina kompisar va med mej minst en gång under sommaren så att jag inte bara sitter hemma då. Och så är jag ju scoutledare, va scout i mellanstadiet och är tillbaka och får umgås med några oftast härliga barn enn gång i veckan :-) Om det fanns nåt bättre sätt att spendera sin tid än i ett politiskt parti så skulle jag göra det, typ leva ut evangeliet med kompisen jag drömmer om eller starta en speakgrupp eller Röda korsets ungdomsförbund i Finspång. Men så är det inte, får nöja mej med partipolitik där man måste anpassa sig till vad väljarna vill ha och inte kan visa en vision. Och så promenader ja, love it! underbara är dom! önskar bara att jag hade nån att gå dem tillsammans med oftare

Dagens låt är My shadow med Keane, den är fin. Nu måste jag äta, sen är det scout

 
 
Ingen bild

Alex

19 maj 2010 19:20

Vi får ta och träffas i sommar du Arvid :) Det var ju ett tag sen.

 
Arvid

Arvid

19 maj 2010 20:52

Jaa, det var det faktiskt! Visst ska vi ses i sommar, men varför vänta tills dess? Har du tid nån gång kommande två veckorna eller så? :)

http://arvidskagerlid.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kajsa

21 maj 2010 14:19

Varför inte starta en grupp med Röda Korsets Ungdomsförbund? Jag tror det är möjligt överallt!

/Kajsa - aktiv Ungdomsförbundare

 
Arvid

Arvid

24 maj 2010 21:07

jaa, skulle säkert funka i finspång, men man behöver ju folk. jag o björn har sagt att det skulle vara kul men just nu har vi inte tid och sen så är jag ju bara kvar här i ett drygt år till och känner att det blir lite för kort tid. vad har ni gjort hos er då? tycker om och höra hur folk gör aktioner och sånt :)

http://arvidskagerlid.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ida

25 maj 2010 20:36

Vart ska du om ett år?

 
Arvid

Arvid

27 maj 2010 19:54

vet inte... bort nånstans :) blir nog nån spännande kurs på en folkhögskola :) Vart ska du om ett år Ida?

http://arvidskagerlid.bloggagratis.se

 
Anders Branderud

Anders Branderud

28 augusti 2010 18:48

Hej Arvid
! Du skriver: ” Jag är kristen och jobbar hela tiden på att bli mer lik jesus.”

Jag vill kommentera..

Jag var en hängivet kristen mellan 2001 och 2007, men när jag förstod att den historiske Messias och hans efterföljare aldrig kom med en ny religion, så bytte jag religion till att praktisera den religion som Messias praktiserade.

[Att skilja åt,] Den historiska personen som det står skrivet om i originalversionen som blev redigerat till ”Matteuseusevangeliet” hette Ribi [det var hans titel] Yehoshua. Hans namn redigerades av hellenister till ”Jesus”.

Ribi Yehoshuas – Messias - ursprungliga undervisning var i enlighet med direktiven i ”Moseböckerna” och den förvrängdes sedan av hellenister [not 1]. Den förvrängda undervisningen finns nu att läsa i ”Matteusevangeliet”. Ribi Yehoshuas – Messias - efterföljare hette Netzarim [försvenskat till ”nasaréer”] och de gjorde sitt bästa att praktisera direktiven i ”Moseböckerna” icke-selektivt; och för att följa Messias idag krävs det att man gör sitt bästa att praktisera direktiven i ”Moseböckerna”. Hans efterföljare Netzarim accepterade aldrig ”NT”. [not 2]

Om du vill följa Messias måste du studera hur man gör det på Netzarims hemsida [not 2].

Att följa Messias undervisning – leder en in i att observera direktiven i ”Moseböckerna” – och leder en i en levande och riktig relation med Fadern, vilket är väldigt meningsfullt!!!

Not 1: http://bloganders.blogspot.com/2010/07/matteus-517-20-i-den-ursprungliga.html
Not 2: Alla uttalanden bevisade på http://www.netzarim.co.il

http://bloganders.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Arvid Skagerlid - 22 februari 2011 11:22

http://atthimla.blogg.se/

Av Arvid Skagerlid - 28 juni 2010 23:21

Så, ska man försöka skriva nåt här nu igen då. Känns som om jag skulle vilja skriva massa smarta saker här, men jag orkar ju aldrig skriva på min stackars blogg så det blir ju inte så. Och som det är nu med ett inlägg i månaden max så lär det ju inte...

Av Arvid Skagerlid - 29 mars 2010 20:01

mmm, ganska seg och tråkig dag idag. nationellt prov i spanska imorse, gick väll bra. se svenska o segt arbete, sen mat o stå ut med dennis tjafs, sen lite effektivare arbete o så seg matte. efter en sömning resa hem har jag suttit vid datorn o vart ...

Av Arvid Skagerlid - 27 mars 2010 16:41

Haha! helt sjukt att jag kan vara så här glad efter att min lilla illusion spruckit. tog en promenad på en timma o en kvart och även om mina promenader brukar ge mycket så var den här nåt extra. helt underbar va den! och den här glädjen släpper inte....

Av Arvid Skagerlid - 25 mars 2010 23:04

Ska försöka skriva nåt snabbt till er ihärdiga besökare. En himla massa tankar har börjat flyga runt i skallen för mej under den här dagen. va på bergska i morse och bjöd på våfflor med Grön Ungdom, väldigt trevligt! :-) sen bar det iväg till skolan ...

Ovido - Quiz & Flashcards