Alla inlägg under september 2009

Av Arvid Skagerlid - 27 september 2009 16:03

Mår så fantastiskt bra just nu! :-) Sådär oförskämt bra som en 17-åring som aldrig festar och aldrig dricker inte borde kunna göra. Fast i förmiddags var jag inte alls så glad, då va jag bara trött och sur och störde mej på allt. Sjukt att en dag bara kan svänga runt såhär! :-) Har ju liksom inte hänt nåt speciellt utan jag bara satt och lyssna på musik och så kom det bara smygande över mig. YEAH!!! Tack Gud! :-) Nu känner jag för att ta gå till loreberg och njuta sen. Åhh, känns bara så väldigt konstigt, overkligt och knäppt. Först är man bara neggo och har ont i huvudet men sen så är man liksom "on the top of the world". SÅÅ SKÖNT :-D såå sjukt... :-) Kan dela med mej lite av min konstnärliga talang nu när jag är så uppåt. Inte för att trycka ner er med min glädje utan för att det är typ sådär jag känner mej just nu :-) hehe...

 

Av Arvid Skagerlid - 26 september 2009 19:36

Sitter återigen hemma på en lördagkväll, känner mej inte alls ledsen över det. Lyssnar på AAR på sporify och drömmer mig bort till tiden då det mesta handlade om fotboll och att skaffa flickvän och man inte störde sig på tjejer i ens ålder för att de älskar att shoppa och försöker leva som sex and the city och drika latte och modeblogga. Då skulle hon bara vara snäll, trevlig, inte fjortis eller bitch och se hyfsat bra ut. Ååhhh... Skiter i ifall ni förstår eller inte, ni får vara nöjda med att jag skriver. Den tiden va härlig, synd bara att ens planer aldrig riktigt gick som man ville. Får nöja mej med ett månadslångt förhållande i femman med Lisa Olsson vilket till största del togs upp av jullovet då vi bara såg varann vid dagisbacken. Sen när vi började skolan och träffades och hon la lappar i min bänk så gjorde jag slut och sa att jag var en ensamvarg och skickade dikten jag skrivit som svar på hennes lappar i ett kärleksbrev till en annan, min berömda mellanstadieförälskelse. Jaa, those were the days... :-)

Har börjat haft sånna tankar jag hade förra året, fast jag har ändå inte dragits ner i det där lätt deprimenrade tillstånd jag var i då. Känns fantastiskt bra! Får bara hoppas att jag klarar mej i längden och att den här hösten inte blir som den förra. Jag känner mej fortfarande inte särskilt ubuntu, men ingen annan verkar ju vilja vara det med mej så. Nu är jag iallafall inte sur på mina vänner(typ dom som hänger på heaven) för att de inte vill vara det med mej. Jag vill nåt som dom inte vill, man kan inte ändra folk så att dom passar bättre med en själv bara sådär. Jag tycker om er som ni är ska ni veta kära heavenvänner, kanske bara lite mindre. Och det beror inte på er utan på mej. Det där jag sa till Lisa Olsson för mer än fem år sen kanske stämmer bättre nu än nånsin tidigare. Visst är det lite synd, men jag är hellre en nöjd ensamvarg än en lätt deprimerad sate som känner sig helt oförstådd.

Av Arvid Skagerlid - 24 september 2009 21:27

I skolan idag vart det mest skrivande på Letter to the editor(insändare på engelska). Är nog första gången på väldigt länge som jag är klar med en inlämningsuppgift en dag innan den ska in. Är väldigt nöjd med den :-) Hemma har jag mest bara suttit vid datorn, känns skönt med en sån där dag då man bara kommer hem och gör ingenting. Nu ska jag bara komma påvad resten av inlägget ska handla om. Har kännt mej tom på bra inläggsämnen på sistone. Känns som om jag inte har nån åsikt om nånting, fast att jag har en åsikt om det mesta. Ni kan ju säga till om det är nåt ni vill att jag ska skriva om. Känns lite försent nu att komma på nåt bra att skriv om, är för trött... känner mej så tråkig. Nån gång ska jag föröka fixa ett inlägg med massa snygga "outfits" och berätta vart jag fått allt ifrån. Har funderat på det från och till ganska länge och snackade om det med anton på bussen och nu känner jag mej lite taggad på ett sånt inlägg, så får se när det lir av, kanske på söndag... Ett annat inlägg jag tänkt på är att lägga upp mitt tal som jag skrev i våras till engelskan, det är väldigt bra och lite överdrivet med riktig power i slutet. Det passade dock inte riktigt när jag stod nervig o talade framför tre pers :-) Annars är jag lite sugen att äntligen göra en kort dokumentär med min kamera, får se när jag får tid för det, är så dålig på att ta mej tid till större saker. Jaha, bättre än så vart det inte :-) Bättre lycka nästa gång, Arvid :-P

Av Arvid Skagerlid - 21 september 2009 16:23

Idag har jag bara haft basgrupp i skolan, satt några timmar innan o spåna lite till engelska, sen efter matenså drog jag till myrorna och gick runt där ett bra tag. Vart bara ett par skor, man får ju se till att man inte köper saker bara för att det är billigt. Satt o snacka med anton på bussen hem. Här hemma har jag suttit vid datorn. En vanlig, ointressant dag i mitt liv alltså. Ska till bibblan nu och låna om några böcker. Väldit onödigt inlägg, jag vet...

Av Arvid Skagerlid - 20 september 2009 21:51

Idag har jag varit och röstat för första gången i mitt liv. Gick ganska smidigt och nu är det bara att hoppas på valresultatet går som man vill :-)

Annars har dagen ägnats åt TV-tittande, datorsittande och hängande i kyrkan där vi körde guitar hero mest hela tiden. Skön dag. Känns lite jobbigt när man tänker på att man måste tillbaka till skolan och pluggandet imorrn, men det går nog bra. Kommer inte på nåt bra att skriva om, så jag lägger in ett litet poem jag skrev för några veckor sen. Skrivet efter mina egna tankar och upplevelser, men inte sådär personligt och känsloladdat som poesi kan bli, då skulle jag aldrig våga lägga upp det här... Ni får säga vad ni tycker och komma med ändringsförslag om ni vill. Har inte riktigt nåt namn på den men har skrivit "Ostörd" högst upp på det linjerade A4-pappret.


Ännu en hemmakväll

Ännu en ensam kväll

En kväll då inga kompisar ringer

En kväll då pojken blir ostörd

Ostörd, ohörd, olyssnad och osedd

Ännu en kväll då himlen är blå

Ännu en kväll vid balkongräcket

Där inga kompisar stör

Där man ser fåglarna flyga

Där man får andas ut och andas in

Där man kan försöka höra sig själv

Där man kan få lära känna sig själv

Av Arvid Skagerlid - 19 september 2009 21:49

   

Börjar fundera på om det här verkligen var en så bra idé, att lägga upp bilder på mej själv alltså. jaja, det blev som det blev... kände mej lite snygg och ville dela med mej av det, så tanken var god iaf :-) Denna dag har, till skillnad från resten av veckan, varit helt slapp och läxfri. Riktigt skönt. Läst lite i böcker, vart på viberga o inhandlat scarf och vart ute på promenad. fixat nytt kontankort från telenor som kommer om några veckor, bara så ni är beredda på att jag får nytt nummer snart. suttit o läst på tidningarnas ledarsidor och lyssnat på denna låt under kvällen. riktigt skönt och slappt. det ni! :-)

Av Arvid Skagerlid - 13 september 2009 14:16

Fördriver tiden med lite bloggande, får se vart det här inlägget slutar. Känns lite konstigt att inte veta vem som läser mina inlägg och vad ni tycker om dem, men jag tänker att om det fortfarande är folk som hittar hit efter tre månader av totalt nada uppdatering så finns det väll några som uppskattar vad jag skriver. Jag vet inte varför ni läser, men just nu har jag inget emot att skriva här och känner att jag får ut nåt av att skriva så det är väll bara att hoppas att ni blir tillfredställda också. Förresten så vet jag ju hur jag är med att kommentera bloggar, mina favoriter har jag bara kommenterat nån enstaka gång var så jag vet hur det är. Känner för att återupprepa ett tips jag tror jag delat här förut: om ni känner er lite nere och inte hittar på nåt sätt att pigga upp er, stäng in er på rummet eller nån annan stans ochsätt på nån glad, dansvänlig låt och bara gör vad ni får lust till, kanske inte för aggresiva grejer bara, men släpp loss! om ni undrar vad folk skulle tänka om de såg er nuså är det bara att skratta åt det, man måste kunna bjuda på sej själv. Annars kan ni ta en promenad till bra musik och låta allt rinna genom sinnet, typ min favoritsysselsättning. Ett annat sätt att höja humöret i vardagen jag brukar använda är att tänka sig att om man blev övervakad så kan man göra lite roliga saker för att underhålla sina övervakare. Man kan ta lite danssteg på gatan när man inte ser till nån annan, mima lite på bussen, hoppa, gestikulera, ja vad man vill... och småskratta lite åt sig själv såklart. Kanske låter väldigt barnsligt, men det funkar för mej.

Dras till nån men är ju inte så bra på det här med kärlek utan gör som vanligt och hoppas att denna nån dras till mej också. Tänker inte göra särskilt mycket mer än att försöka vara den jag är och hoppas att det räcker, annars lurar man ju inte bara den andra. En liten hälsning till nån bara.

Av Arvid Skagerlid - 11 september 2009 21:55

Jag är tillbaka med besked! yeah... Sitter här o lyssnar på musik från Camp Rock, visst disney är lite sådär, men deras filmmusik är oftast väldigt upplyftande så ibland så får det bli lite sånt. Har fått några böcker jag beställde på internet nu, ska bli kul att läsa, känns som om det bara blivit grymma böcker den här gången. Skulle kunna läsa nån nu men då kan jag ju inte lyssna på camp rock-musiken... :D Annars sitter jag o funderar på varför man aldrig blir inbjuden till nån fest, har väll mycket med att folk ser mej som en kristen kille som tycker om att ha tråkigt typ, men nån av mina festarkompisar(vilka det nu är...) borde väll ha tänkt tanken nån gång? iallafall såhär: "vi drar med arvid på en fest o super honom full o ser vad för konstiga och okristna grejer han gör!" hehe... skulle iaf va trevlig o gå på nån fest nån gång, även om det inte skulle bli så mycket drickande för min del så har jag ingenting emot att dansa, det kan mina småbröder intyga. Jobbigt att det är mörkt vid nio nu för tiden, då har jag inte lika stor lust att ta en promenad, fastän att jag vill det. Förresten, det är väll inte så kul att festa? tror inte att jag missat så mycket egentligen, men man är ju tonårig och vill iaf ha lite koll på sånt... Just det ja, tonåringar är så himmla likriktade, framförallt tjejer känns det som, era stackare. Alltså, alla ska ju försöka va så lika. Eller jag vet inte, kanske har fel. Går på en skola där det känns som om alla är väldigt lika. Alla strävar mot samma ideal. Eller så är det bara jag som är ytlig. hehe, snacka om atingen eller... men alla VITA CONVERSE! asså, folk! skaffa en egen villja! visst, dom kanske är snygga, men om massa andra redan år runt i ett par så blir man ändå en kopia, en i mängden. fast det är väll det tonåringar vill va, en i mängden. det är det ungdomar ska villja va. ingen ska villja vara utanför. ingen vill vara utanför.

känns som ett rörigt men ändå tillfredställande inlägg, hoppas ni också uppskattar det.

Ovido - Quiz & Flashcards