Direktlänk till inlägg 8 februari 2010

He doesn't look a thing like Jesus

Av Arvid Skagerlid - 8 februari 2010 16:05

Ni får vänja er vid att det blir sånna här upehåll där jag inte skriver nånting, om ni nu inte redan är vana det vill säga... Tänkte lägga upp dikten jag läste upp på svenskan idag, så att alla andra också får höra, men även för att klasskamraterna som fått den på hjärnan ska kunna läsa den för sig själva. nae, framförandet va ju ganska dåligt, klassiska "stå-och-läs-och-stirra-ner-i-pappret". men, men, som jag sa till Christer Lundgren en gång i tiden(när jag hade fel på en matteuppgift) - ingen kan vara perfekt. hehe... :) här kommer godbiten, har ingen titel än, men det alternativa namnet är "naivt hippiedravel"


Följ med och se vad världen kan bebo

Bränn upp de sedlar livet kretsat kring

Slit ner de väggar där du stängt dej in

och låt ditt liv i andras händer gro


Tillsammans kan vi visa att med tro

på kärlek ingen oss kan fånga in

Så låt oss le och dansa vilt omkring

Från oss får makten aldrig någon ro


Tillsammans kan vi dela med och ge

av allt vi fått från vår naturs förråd

Det räcker nog åt alla ska du se


Vi formar världen till en plats av nåd

Med vapenlös och dansande armé

Så ut med dej och dansa, är mitt råd


Så, säg vad ni tycker! Nu måste jag hjälpa jobbiga emil med hans dumma brev...

Dagens rubrik hoppas jag att ni vet kommer från The Killers When you were young. Älskar den låten, och älskar den ännu lite mer i denna version från Abbey Road.

Ha det!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Arvid Skagerlid - 22 februari 2011 11:22

http://atthimla.blogg.se/

Av Arvid Skagerlid - 28 juni 2010 23:21

Så, ska man försöka skriva nåt här nu igen då. Känns som om jag skulle vilja skriva massa smarta saker här, men jag orkar ju aldrig skriva på min stackars blogg så det blir ju inte så. Och som det är nu med ett inlägg i månaden max så lär det ju inte...

Av Arvid Skagerlid - 19 maj 2010 16:57

Alltså, jag gillar inte sån här envägskommunikation, där man bara pratar rakt ut i tomma intet typ. Tycker bättre om när man kan bolla saker med folk och komma fram till saker tillsammans. Samtidigt är det ju skönt att ha en blogg där man får tala ti...

Av Arvid Skagerlid - 29 mars 2010 20:01

mmm, ganska seg och tråkig dag idag. nationellt prov i spanska imorse, gick väll bra. se svenska o segt arbete, sen mat o stå ut med dennis tjafs, sen lite effektivare arbete o så seg matte. efter en sömning resa hem har jag suttit vid datorn o vart ...

Av Arvid Skagerlid - 27 mars 2010 16:41

Haha! helt sjukt att jag kan vara så här glad efter att min lilla illusion spruckit. tog en promenad på en timma o en kvart och även om mina promenader brukar ge mycket så var den här nåt extra. helt underbar va den! och den här glädjen släpper inte....

Ovido - Quiz & Flashcards